Ny missionærskole åbner i Mexico

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige bekendtgjorde, at den vil lukke dens gymnasie Benemerito de las Americas i Mexico City ved skoleårets slutning i juni for at genåbne stedet som en missionærskole denne sommer.

Ældste Daniel L. Johnson, præsident for Kirkens Mexico-område, bekendtgjorde ændringen ved et møde på stedet i Mexico City. Ældste Russell M. Nelson præsiderede ved mødet og blev fulgt af ældste Jeffrey R. Holland og andre kirkeledere.

»Fremtiden ligger foran os,« sagde ældste Nelson. »I stedet for, at hundreder bliver uddannet ved Benemerito, vil tusinder nu blive uddannet her på missionærskolen. Mange af dem vil komme fra andre nationer.«

Med hensyn til bekendtgørelsen udgav Kirken den følgende udtalelse til nyhedsmedierne:

Kirkens ledere bekendtgjorde i dag, at det kirkeejede gymnasium Benemerito de Las Americas i nærheden af Mexico City vil blive en missionærskole for missionærer, som skal tjene i Mexico og andre lande i det nordlige, centrale og sydlige Amerika.

Kirkens ledere tog beslutningen efter at have overvejet ethvert umiddelbart alternativ, der kunne lette efterspørgslen hos Kirkens andre missionærskoler over hele verden, inklusive missionærskolen i Provo, Utah.

Ændringen vil blive udført i juni efterfølgende slutningen på det igangværende skoleår. De første missionærer vil ankomme på den nye missionærskole i juli. Ændringens timing vil gøre en flydende overgang mulig og hjælpe med at imødekomme et øget antal missionærer som følge af den nylige ændring af alderskravet for missionærer.

Ældste Nelson anerkendte taknemligst samarbejdet mellem Kirkens ledere og medlemmerne i Mexico. »Vi udrækker vores pris og taknemlighed til elever, personale, fakultetet, familier og dimittender. I har gjort dette sted til et helligt og særligt sted,« sagde ældste Nelson.

Kirkens ledere anerkendte facilitetens historie, mens de så frem til dens vigtige fremtid. »Denne hellige grund, hvorpå vi står i dag, vil blive mere hellig med hvert passerende år,« sagde ældste Nelson. »Bedre, større og helligere formål vil blive udført i fremtiden, end vi nogensinde har kendt til før.«