Emne

Missionærskoler

Hver uge forlader tæt på 500 unge mænd og kvinder mellem 18 og 25 år fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige deres familier, venner, uddannelser og karrierer og rejser til en af de 15 missionærskoler (ofte omtalt som MTC) rundt om i verden.

Før afrejsen til missionærskolen har missionærerne modtaget et brev fra Kirkens præsident i Salt Lake City, der fortæller dem, hvor de skal tjene i 2 år (for unge mænd) eller 18 måneder (for unge kvinder).

Omkring 80 procent af missionærerne oplæres på Kirkens største missionærskole i Provo i Utah. Det er hjem for et gennemsnit på 2.700 missionærer ad gangen eller for 24.000 i løbet af et år.

På missionærskolerne modtager missionærerne religiøs undervisning, sprogkurser og tilegner sig færdigheder som undervisere. Før de rejser ud til flere end 120 lande, udvikler de også respekt og kulturel forståelse for de områder og lande, hvor de skal tjene. Oplæringen kan vare fra tre uger til tre måneder, alt efter det sprog man skal lære.