Vedr.: Store forsamlinger af medlemmer af Kirken

Kære brødre og søstre,

Med den nylige bekendtgørelse, der ændrer tilstedeværelsen til aprilkonferencen 2020, giver vi denne vejledning relateret til store forsamlinger af medlemmer af Kirken.

Efter at have overvejet råd fra stats-, kirke- og sundhedsfaglige ledere fra rundt omkring i verden og efter vores egen bønsomme refleksion, udskyder vi stavs- og lederskabskonferencer og andre store forsamlinger i de af Kirkens områder, der er udfordret med sygdom pga. COVID-19, herunder,

• Asien
  • Nordasien
  • Europa
  • Østeuropa
  • Alle områder i USA og Canada

Disse midlertidige ændringer vil have virkning fra den 16. marts 2020. Store forsamlinger i andre områder af verden kan fortsætte som normalt, medmindre der modtages anden anvisning fra områdepræsidentskaber, der rådfører sig med sine ledere.

I relation til ugentlige gudstjenester, aktiviteter og andre møder, bør medlemmer følge anvisninger fra deres lokale ledere, som vil modtage vejledning på sædvanlig vis.

I takt med at situationen konstant udvikler sig, vil vi komme med yderligere vejledning om dette emne.

Med kærlig hilsen

Det Første Præsidentskab og De Tolv Apostles Kvorum