TabChoir_EuropeTour.jpg

The Tabernacle Choir bekendtgør nye datoer for deres 2022-turné

The Tabernacle Choir og Orchestra at Temple Square bekendtgør flere detaljer om deres 2022-turne til syv byer i fire nordiske lande og Storbritannien. Turen er blevet udsat to gange på grund af COVID-19 begrænsninger. Den rykkede turne i 2022 vil finde sted henover 22 dage fra torsdag den 16. juni til torsdag den 7. juli 2022. Denne turne vil komme til de samme byer, der var planlagt for den oprindelige turne i 2020. De nye datoer er anført nedenfor; koncerterne begynder kl. 20.00.

• Stockholm i Sverige – dato 18. juni 2022 (lørdag)*; koncertsal: Konserthuset Stockholm
  • Helsinki i Finland – dato: 21. juni 2022 (tirsdag); koncertsal: (bekendtgøres senere)
  • København i Danmark – dato: 25. juni 2022 (lørdag); koncertsal: DR Koncerthuset
  • Oslo i Norge – dato: 28. juni 2022 (tirsdag); koncertsal: Oslo Spektrum
  • Edinburgh i Skotland – dato: 1. juli 2022 (fredag): Koncertsal: Usher Hall
  • Newport i South Wales – dato 4. juli 2022 (mandag); koncertsal: International Convention Centre Wales
  • Cardiff i Wales - dato: 6. juli 2022 (onsdag); koncertsal: St. David’s Hall (kun med invitation)

* Matinéforestilling kl. 14.00 samt aftenkoncert.

»Vi er glade for, at vi efter et betragteligt samarbejde med koncertsalene og vores rejsepartnere har kunnet rykke denne turne til disse datoer i 2022,« sagde korformand Ron Jarrett. »Vi vil stadig kunne gennemføre det oprindelige koncept for turneen og besøge Wales og andre områder, hvor koret har en baggrund, idet nogle af de første medlemmer af koret var nogle af de første omvendte til Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige med musikalske talenter fra disse steder.«

Forud for at turneen blev rykket, var billetter blevet sat til salg i Stockholm, København og Edinburgh. Kunder, der har købt billetter til disse koncerter, har fået overført deres billetter til de nye koncertdatoer i 2022. Disse koncertsale vil kontakte dem, der har billetter, via e-mail om billetprocedurer. E-mailen fra Stockholm eller København vil også oplyse, hvordan man kan få sine penge tilbage. Personer, der har billetter i Edinburgh, kan sende en e-mail til customer.enquiries@usherhall.co.uk for at anmode om tilbagebetaling. Billetter kan købes i Stockholm, København og Edinburgh. Billetsalg til andre spillesteder på turneen vil blive bekendtgjort senere. Se flere oplysninger på TabChoir.org/tour.

Siden korets første turné uden for Utah i 1893 har det været på mange turneer i USA og i andre lande. Det har optrådt i kulturhovedstæder fra Israel til Rusland til Japan og Australien. Koret var sidst på turné i disse fire nordiske byer for 39 år siden i 1982. Det har ikke besøgt Wales eller Skotland siden den første Europaturné i 1955. En gruppe på omkring 65 medlemmer af orkestret har rejst på turné med koret siden 2005.

Koret og orkestret udgiver aktivt musik med deres eget pladeselskab, der har udgivet over 90 CD’er, DVD’er, bøger og andre produkter, siden det blev stiftet i 2003. Korets aktuelle CD-udgivelse, When You Believe: A Night at the Movies, blev udgivet i 2020 og kan købes, downloades og streames på TabChoir.org/shop. Albummet lå nummer 1 på Billboard® Magazines klassiske liste den første uge efter dets udgivelse.

Se flere oplysninger på www.thetabernaclechoir.org/tour. Flere medieressourcer findes på siden under About Us/Newsroom.