TemplesPandemic01_220131_v1.jpeg

Templer fortsætter med at være i drift under pandemien

Retningslinjer for sikkerhed og begrænset kapacitet er med til at holde tempelordinancer tilgængelige, mens Omikron-varianten spredes

Tempelafdelingen er kommet med følgende udtalelse:

Efter kort tids lukning ved covid-19-pandemiens udbrud begyndte templerne i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige at genoptage driften i maj 2020. Siden da udføres ordinancer i templet, som lokale forhold og myndighedernes sundheds- og sikkerhedsretningslinjer tillader det. Vi fortsætter med at have templer i drift på en sikker og forsigtig måde og følger indvirkningen af Omikron-varianten. Retningslinjer for sundhed og sikkerhed kan fortsat blive justeret, når lokale forhold kræver det.

Vi er taknemmelige for velsignelsen ved at have templer rundt om i verden, der fortsat er i drift under pandemien. Eftersom templer endnu ikke fungerer på fuld kapacitet og for at give plads til at holde fysisk afstand i ordinanceområder, er aftaletider for ordinancer meget begrænsede. Vi påskønner tålmodigheden og forståelsen hos alle, der er påvirkede af situationen. Vi beder tempelbesøgende om at følge alle retningslinjer for sundhed og sikkerhed og ikke at komme i templet, hvis de har symptomer på covid-19 eller for nylig er blevet udsat for virussen.

For at hjælpe alle til at komme i templet, mens kapaciteten er begrænset, opfordrer vi Kirkens medlemmer til at træffe aftaler i god tid i forvejen, at overveje at deltage i hver tempelordinance og at aflyse aftaler, som de ikke kan holde, så hurtigt som muligt, så andre kan deltage.

Kirkeledere og -medarbejdere arbejder på at udvide kapaciteten, så flere tempelbesøgende kan komme i templet, så snart det er muligt på sikker vis. Vi forbedrer også templets planlægningssystem baseret på feedback, vi har modtaget. Kirkens medlemmers velbefindende og ønsket om at være gode borgere vejleder alle beslutninger angående templer. Vi ønsker, at alle nyder velsignelserne ved at tjene og tilbede i Herrens hus.