Nyheder Blog

Repræsentant for Kirken taler til FN

Kirkens omfattende arbejde for at forbedre kvinders liv på verdensplan, som bliver udført af SDH Velgørenhed, blev drøftet under en begivenhed ved De Forenede Nationer i New York den 6. marts 2013.

Sharon Eubank, leder af Humanitærtjenesten, ledede drøftelsen med internationale repræsentativer under begivenheden, der var tilknyttet FNs kommission for kvinders status.

De andre deltagere var bl.a. Charles T. Ntwaagae, Botswanas FN-ambassadør; Anna Thompson-Quaye, vicedirektør i GAVI, en organisation i Geneva, der giver vaccinationer til børn i fattige lande; og Dennis C. og Nancy C. Huges, undervisere i medicin fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Helliges humanitærtjeneste.

mormon aid

Børn i Etiopien modtager en næringsholdig grød, der kaldes Atmit, som produceres af Kirken for at bekæmpe sult.

Hvert år hjælper Kirken mennesker over hele verden, som er blevet påvirket af naturkatastrofer, krig og hungersnød. De lidende hjælpes uanset nationalitet eller religion.

Mennesker, som sulter, eller som står over for at tabe deres hjem, familie og levebrød, har brug for at vide, at Gud elsker dem. Eubank sagde, at folk har brug for at have en oplevelse, der giver dem et bevis for, at »Gud er opmærksom på dem og elsker dem. Et humanitært projekt er én af måderne, hvorpå det kan ske.«

I løbet af 2012 gav Kirken flere hundrede tusinde kilo mad, vand, tøj, sundhedsforsyninger, hygiejnepakker og andre genstande til nødsituationer til ofre af 104 katastrofer i 52 lande. Kirkens ledere organiserede også tusinder af frivillige medlemmer, som hjalp dem, som blev påvirket af katastroferne. Der blev ydet over 1.3 millioner timers frivillighjælp (med en anslået værdi på lidt over 159 millioner kroner).

Kirkens program Hjælpende Hænder bruges til at hverve frivillige sidste dages hellige og andre i lokalsamfund til at hjælpe deres venner og naboer, når de har brug for hjælp.

Den amerikanske avis Deseret News har en artikel på engelsk med yderligere information om begivenheden hos FN.

Gennemse Blog

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Retningslinjer vedrørende omtale: Når der skrives om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, vær da venlig at bruge Kirkens fulde navn i den første henvisning. Se yderligere information om brugen af Kirkens navn i vore retningslinjer på internettet. »Retningslinjer.