Missionærer skal fremover arbejde på en helt ny måde

Hvis man gør som man plejer, høster man det samme.

Missionærer skal fremover arbejde på en helt ny måde ifølge det budskab missionspræsident O’Bryant gav i forbindelse med stavskonferencen i København den 8. november 2015.

"Hvis man gør, som man altid har gjort, får man det resultat, som man altid har fået".

Det er nok filosofien bag det nye missionærtiltag i Den Danske Mission. Præsident O’Bryant fortalte forsamlingen til stavskonfercen i København, at missionærer fremover skal koncentrere sig om at undervise såvel medlemmer som ikke medlemmer om slægtshistorie. Samtidig vil alle få muligheden for at få udskrevet et særligt farvelagt slægtschart.

To søstremissionærer har fået til opgave at arbejde med slægtsforskning og har fået en særlig træning, hvorefter de har undervist de øvrige missionærer i arbejdet med slægtsforskning, således at de nu er klar til opgaven. Ældsterne Bishop og Reed er kaldet til at overtage søstrenes opgave fra januar 2016.

Missionærer vil besøge medlemmernes hjem og undervise i slægtshistorie, og de, der allerede er godt i gang, vil blive bedt om at hjælpe missionærerne ved at agerer som elever. Erfaringer fra andre steder som f.eks. Peru viser, at et sådan fremgangsmåde virkeligt indebærer et stort potentiale.