Ledende sidste dages hellige kvinder fra Europa med i podcast

Kvinder kan trække på himlens kræfter ifølge tre organisationsvejledere i området fra Europa. Sibylle Fingerle, Letícia dos Santos Rudloff og Traci De Marco fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige var med i den seneste episode af videopodcasten Real Talk & Friends, der blev sendt fredag den 20. august 2021.

AOA-podcast-01Download Photo

»Det er altid op til os, hvordan vi kommer i kontakt med vor Frelser, og hvordan vi forbinder os med ham ved at være sand og ærlig ved at efterleve dette vidunderlige evangelium,« sagde Sibylle Fingerle under podcasten. »Vores otteårige piger har også brug for at vide dette, og vores unge kvinder har brug for at vide dette, så de kan trække på himlens kræfter,« bemærkede Traci De Marco.

Kaldelsen som organisationsvejleder i området udfylder et tomrum, forklarede Letícia dos Santos Rudloff. Det handler ikke blot om at følge en tendens til at have kvindelige repræsentanter, men om at placere tingene de rette steder, siger hun.

»Oplevelsen med at være en del af denne podcast var bare fantastisk. Det var vidunderligt at besvare spørgsmål om vores rolle i Kirken gennem denne nye kaldelse og sidste dages hellige kvinders rolle,« konkluderede søster Fingerle. »Holdet ved Real Talk, især Ganel-Lyn og Scott, fik os til at føle os så velkomne, og det var et privilegium at tale til dem,« samtykkede søster De Marco.

»Tak, Jesus, for ledere som disse kvinder! Traci hjalp mig til bedre at forstå præstedømmets kraft. Letícia styrkede min vision om Kirkens rolle i den globale samhørighed. Sibylles vidnesbyrd tændte ild i min sjæl,« sagde medværten Scott Sorensen. »Jeg er så inspireret af den åbenhed og tro, som disse bemærkelsesværdige organisationsvejledere i området har givet udtryk for. Jeg håber, at verden vil tage sig tid til at lytte til denne ærlige og håbefulde samtale,» tilføjede medværten Ganel-Lyn Condie.

AOA podcast 02Download Photo

Podcastserien Real Talk & Friends præsenteres af Seagull Book og er produceret af Covenant Communications. Nylige episoder har haft Michelle D. Craig og Bradley R. Wilcox fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige globale ledelse med, såvel som antikvarboghandleren Reid N. Moon og Mauli Junior Bonner, sangskriver og instruktør af en film om beretninger om de sorte medlemmers i Kirkens tidlige historie.