Datoer fastsat for RootsTech Connect 2022

Fuldstændig virtuel begivenhed afholdes for andet år i træk

FamilySearch har bekendtgjort, at RootsTech Connect 2022 vil finde sted den 3.-5. marts 2022 som en fuldstændig virtuel begivenhed om slægtshistorie. RootsTech Connect 2021 tiltrak flere end 1 million besøgende fra over 240 lande, hvilket gør dette års møde til det største i RootsTechs historie.

Rootstech 01
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

»Efter RootsTech Connect 2021 indså vi, at vi kunne bringe glæden ved slægtshistorie til millioner af mennesker, uanset hvor de befinder sig, gennem en online, virtuel RootsTech-oplevelse,« udtalte Steve Rockwood, administrerende direktør for FamilySearch International.

RootsTech Connect 2022 bygger videre på dette års succes og vil fortsat være helt virtuelt og gratis.

”Vi var overvældet over responsen på et helt virtuelt RootsTech, og vi er meget taknemmelige over for alle vores sponsorer, udstillere, talere og deltagere, som deltog,« sagde Rockwood.

»Vi hørte fra tusindvis af mennesker fra hele verden, at 2021 online-oplevelsen gav dem mulighed for at deltage for første gang og nyde godt af den kraft, der ligger i at lære og skabe kontakt virtuelt. Og det skabte et omfattende online-arkiv til læring, som nu er tilgængeligt gratis hele året,« tilføjede han.

Slægtshistorieentusiaster kan få adgang til over 1.500 gratis on-demand-møder fra RootsTech 2021.

Rootstech 02
Rootstech 20222021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

I fremtiden planlægger RootsTech at tilbyde en blandet model med både online og personligt besøg med indhold, der udvides og er tilgængeligt hele året.

»Efterhånden som vi fortsætter med at gå nye veje med RootsTech, planlægger vi at gøre den virtuelle begivenhed til en fast del af oplevelsen og ser frem til alle de nye muligheder, der vil åbne sig for folk overalt,« fortalte Rockwood.

Den planlagte begivenhed med personligt fremmøde i London til efteråret vil ikke finde sted.

Klasserne i 2022 vil bestå af en blanding af on-demand, livestream og interaktive møder, hvor folk kan mødes, stille spørgsmål og lære fra eksperter og entusiaster. Der vil også være demonstrationer og oplevelser for alle aldre samt multikulturelle aktiviteter.

Tilmeldingen til RootsTech 2022 åbner i september 2021. Du kan finde flere oplysninger på RootsTech.org.