First-Presidency-Covid_picture.jpeg

Det Første Præsidentskab opfordrer sidste dages hellige til at bære mundbind, når det er nødvendigt, og blive vaccineret mod COVID-19

»Vi kan vinde denne krig, hvis alle følger de kloge og velovervejede anbefalinger fra medicinske eksperter og regeringsledere«

Det Første Præsidentskab i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har i dag, torsdag den 12. august 2021, sendt følgende brev til kirkeledere i hele verden.

Kære brødre og søstre

Vi befinder os i en krig mod hærgen fra COVID-19 og dens varianter, en ubarmhjertig pandemi. Vi ønsker at gøre alt, hvad vi kan, for at begrænse spredningen af disse vira. Vi ved, at beskyttelse mod de sygdomme, som de forårsager, kun kan opnås ved at vaccinere en meget stor procentdel af befolkningen.

For at begrænse eksponeringen for disse vira opfordrer vi indtrængende til brug af mundbind ved offentlige møder, når det ikke er muligt at holde social afstand. For at sikre personlig beskyttelse mod sådanne alvorlige infektioner opfordrer vi indtrængende til, at hver enkelt lader sig vaccinere. De vacciner, der findes, har vist sig at være både sikre og effektive.

Vi kan vinde denne krig, hvis alle følger de kloge og velovervejede anbefalinger fra medicinske eksperter og regeringsledere. Vær forvisset om vores oprigtige kærlighed og store omsorg for alle Guds børn.

Det Første Præsidentskab