Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige afholder kirkemøder i hjemmet

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige mener grundlæggende, at vores religion ikke kun udøves i en kirkebygning om søndagen, men at udøvelsen af medlemmernes tro og kristelige værdier bør være en del af hverdagen i alle hjem.

Søndagens gudstjeneste er en vigtig del af vores religion og en støtte til udøvelsen af religionen i hverdagen i hjemmet. Kirken er en lægmandskirke, hvor alle medlemmer kan blive bedt om at bidrage med en kortere eller længere tale ved søndagens gudstjeneste. Kirken har i mange år udarbejdet programmer, der understøtter hjemme-skriftstudie. Dette gør denne tids omvæltninger, i måder at være sammen på og afholde gudstjeneste, lidt nemmere at håndtere for kirken.

For at følge den danske regerings retningslinjer og være sammen på afstand, har kirken de seneste 2 søndage lavet en optaget transmission af gudstjenestens taler, idet talerne er blevet optaget i forvejen, hos den der holdt talen. Alle medlemmer har således kunne være sammen på afstand om gudstjenestens talere og sange, da vi i denne tid ikke afholder kirkemøder, som vi plejer hver søndag. Vi ønsker at støtte landets love og regler.

Denne søndag den 5. april afholdes den halvårlige, verdensomspændende generalkonference for alle kirkens ca. 16 millioner medlemmer og andre folk, som har lyst til at se med.

I mere end 30 år har disse konferencer været live-transmitteret til hele verden via satellit-tv og senest web og de sociale medier. Men denne søndag vil konferencen, på grund af Corona lockdown i de fleste lande, ikke blive afholdt med nogle tilstedeværende, udover de af kirkens ledere, der skal holde tale. Musikken ved kirkens store ”Tabernacle Choir at Temple Square”, der planlægger koncert i København den 2. juli, vil være indspillet på forhånd.

Søndagens generalkonference live transmission vil ske både via de sociale medier og kirkens hjemmeside https://www.churchofjesuschrist.org/broadcasts?lang=eng

Medlemmer af Jesus Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har ikke blot i denne corona tid men altid et fokus på omsorg for alle. Der er skabt en organisering, således at alle medlemmer har fået tildelt