Officiel udtalelse

Det Første Præsidentskab og De Tolvs Kvorum lykønsker Barack Obama for hans valgsejr

Det Første Præsidentskab og De Tolv Apostles Kvorum i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige offentliggjorde den følgende udtalelse tirsdag:

Vi lykønsker Præsident Obama med at have vundet endnu en periode som præsident for Amerikas Forenede Stater.

Efter en lang valgkampagne er det nu blevet tid til, at amerikanerne finder sammen. Det er en lang tradition for sidste dages hellige at bede for vore nationale ledere i vores personlige bønner og forsamlinger. Vi inviterer amerikanere overalt, uanset politisk overbevisning, til at bede for præsidenten, for hans administration og den nye kongres, mens de leder os gennem svære og turbulente tider. Må vores nationale ledere reflektere det bedste i visdom og dømmekraft, mens de opfylder den store tillid, der er givet dem af det amerikanske folk.

Vi roser også guvernør Romney for at beskæftige sig med det højeste niveau i vores demokratiske proces, som kræver så meget af dem, som frembyder sig selv til offentlig tjeneste. Vi ønsker ham og hans familie enhver succes i deres fremtidige bestræbelser.