Verdensberømt kor vender tilbage til København på historisk turné

The Tabernacle Choir at Temple Square vil optræde i DR Koncerthuset i Koncertsalen

København – Verdenskendt vinder af adskillige Emmy®- og Grammy®priser, The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square, vil optræde i Denmark den 26. juni 2021 for første gang siden 1982.

Publikum i DR Koncerthuset, Koncertsalen med 1.800 pladser, vil nyde en koncertmed The Tabernacle Choir at Temple Square, kendt for sin enestående signaturlyd skabt af 300 frivillige stemmer. Femogtres medlemmer af Orchestra at Temple Square, korets partner og et symfoniorkester udelukkende bestående af frivillige, vil ledsage koret. Den fremtrædende korkomponist og arrangør dr. Mack Wilberg vil dirigere sammen med assisterende dirigent dr. Ryan Murphy. Korets repertoire vil dække alt fra Händel, Gounod og Rossini  til amerikanske folkesange og spirituals. Koncerten begynder kl. 20.00 og varer lige under 2 timer.

© 2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Billetter til koncerten vil være tilgængelige fra mandag den 6. juli 2020 kl. 12.00 og kan købes via DR Koncerthusets hjemmeside https://drkoncerthuset.dk/. Billetter kan også købe vis DR Koncerthusets billetkontor og via telefon på +45 3520 6262 (åbningstider mandag til fredag kl. 12.00-16.00). Billetpriserne er 530 kr., 405 kr., 280 kr. og 230 kr., inklusive gebyrer.  Koncertens repertoire er passende for børn over 8 år.

Tabernakelkorets »2021 Heritage Tour« fører koret og orkestret til syv forskellige byer i fire nordiske lande – Sverige, Finland, Danmark og Norge – og Storbritannien. Information om den fulde turné inklusive koncerten i København kan findes på TheTabernacleChoir.org/tour.

Korets formand Ron Jarrett siger, at navnet på turneen er en anerkendelse af korets historie, hvoraf mange af dets første medlemmer var blandt de første omvendte til Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige med musikalske talenter fra Europa. »Vi drager nytte af disse musikalske pionerer, der skabte en arv, der har påvirket hele verden til det bedste. Hvilken ære det vil være at dele den glæde og fred, som korets og orkestrets musik bringer, til nogle af selve de steder, hvor det hele begyndte.«

© 2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

Forenet i deres tro og fælles kærlighed til musik støtter koret og orkestret Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Helliges værk. I det meste af sin tid har koret været kendt som Mormontabernakelkoret. I 2018 blev navnet ændret til Tabernakelkoret på Tempelpladsen for bedre at afstemme det med Kirken, der sponsorer koret.