Emne

Uddeling af kørestole

• I 2003 deltog Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige første gang i et initiativ, der gav kørestole til mennesker med handikap. Uden en kørestol var de pågældende personer afhængige af venner og familie med hensyn til transport, eller de måtte ty til at kravle.
  • Kirken uddeler kørestole gennem lokale selskaber, heriblandt førstedame-organisationer.
  • I 2006 blev 54.840 kørestole uddelt i 54 lande. Albanien, Amerikansk Samoa, Angola, Argentina, Armenien, Barbados, Botswana, Brasilien, Bulgarien, Burma, Cambodja, Colombia, Costa Rica, Den Dominikanske Republik, Egypten, Etiopien, Fiji, Filippinerne, Ghana, Indien, Indonesien, Japan, Jordan, Kenya, Kina, Kirgisistan, Kroatien, Libanon, Malaysia, Mexico, Mikronesien, Moldavien, Mozambique, Nepal, Nigeria, Palau, Palæstina, Panama, Paraguay, Peru, Rumænien, Rusland, Samoa, Serbien, Sri Lanka, Surinam, Sydafrika, Tanzania, Thailand, Trinidad, Tyrkiet, Ukraine, Vietnam og Zimbabwe.