Emne

Slægtshistorisk bibliotek

FamilySearch sponsorerer verdens største slægtshistoriske bibliotek: Slægtshistorisk Bibliotek i Salt Lake City i Utah. Denne verdenskendte bygning har gratis adgang og er åbent for offentligheden.

Biblioteket er bemandet af konsulenter, der er eksperter i research samt frivillige, der kan hjælpe begyndere med at komme i gang med deres slægtsforskning eller hjælpe erfarne slægtsforskere med at finde ny information. Personalet kan foreslå søgemuligheder, besvare spørgsmål angående geografi eller sprog og give vejledning til hvilke optegnelser, der er tilgængelige for et bestemt område, og hvordan disse anvendes. Biblioteket tilbyder også gratis klasser og workshops, både på biblioteket og på nettet, for de, der ikke har mulighed for at rejse til Salt Lake City.

Bibliotekets samling indeholder navne på over 3 milliarder afdøde mennesker fra over 100 lande. Denne information ligger på:
•2,4 millioner mikrofilmruller
•727.000 mikrofiche
•356.000 bøger, tidsskrifter og andre formater.
•Over 4.500 tidsskrifter
•3.725 elektroniske ressourcer

Flere og flere materialer bliver gjort tilgængelige på FamilySearchs hjemmeside. Optegnelser, der på nuværende tidspunkt kun findes på mikrofilm eller mikrofiche kan findes ved at søge i FamilySeachs katalog. Mange artikler kan udlånes til lokale slægtshistoriske centrefor et lille gebyr.

Slægtshistorisk Bibliotek er en af Utahs største turistattraktioner med titusinder af mennesker, der hvert år valfarter til biblioteket. For de, der overvejer et besøg i Salt Lake City, kan der findes mere information ved at besøge Slægtshistorisk Bibliotek på FamilySearch.org.