Sidste dages hellige bekendtgør ændringer i den europæiske ledelse

Med virkning fra 1. august 2021 vil ældste Massimo De Feo begynde sit virke som den nye præsident for Det Europæiske Område i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. Indtil da vil han fortsætte sin opgave som førsterådgiver. Den 60-årige italiener gik på pension efter en karriere i det offentlige, da han begyndte sit fuldtidsvirke som generalautoritet i 2016.

EuropeAreaPresidency2021Download Photo

Den nuværende andenrådgiver ældste Erich W. Kopischke, tidligere underviser og manager fra Tyskland, vil tjene som førsterådgiver. Ældste Rubén V. Alliaud, der er født i Argentina og er tidligere juraprofessor, vil tilslutte sig ledelsen som andenrådgiver. Den nuværende præsident, ældste Gary B. Sabin, vil få en ny opgave.

Bekendtgørelsen blev fremsat af Det Første Præsidentskab i Kirken onsdag den 21. april 2021. Den nye områdepræsident og hans to rådgivere vil få støtte fra en række områdehalvfjerdsere og områdeorganisationsledere, der tjener på frivillig basis.

Administrationen af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige foregår i geografiske områder. Det Europæiske Område med Frankfurt am Main rækker mod nord fra de nordiske lande til Spanien og Kap Verde mod syd.