Profeten lancerer et budskab om taknemmeligheds helbredende kraft

Global trosleder beder en taknemmelighedsbøn og indbyder folk overalt til at gøre to vigtige ting for at hele vores brudte forhold og samfund

Russell M. Nelson, en global trosleder og præsident for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, har et nyt budskab om håb, heling og samhørighed for at løfte os op at Covid-19’s mørke og udrydde andre plager såsom had og uhøflighed.

Profeten har bedt en taknemmelighedsbøn for verden og alle mennesker i den. Han har også indbudt alle, overalt til at gøre to vigtige ting for at hele vores brudte forhold og samfund:

1. Gør de sociale medier til din personlig taknemmelighedsdagbog i syv dage
  2. Sig en taksigelsesbøn

Download denne video

Profeten (en tidligere pioner som kardiovaskulær og torakal kirurg), der udtrykker sin egen taknemmelighed for videnskabsmænd og forskere, der udvikler en vaccine for COVID-19, minder os om, at »der ikke findes nogen medicin eller operation, der kan helbrede vores åndelige sorger og lidelser, som vi står over for« som et samlet globalt samfund. Det omfatter lasterne had, uro, racistisk vold, uærlighed og uhøflighed. »Men der et middel mod – et der kan være overraskende – fordi det går imod vores naturlige intuition,« siger præsident Nelson. »Ikke desto mindre er den virkning bekræftet af videnskabsmænd såvel som troende mænd og kvinder. Jeg taler om taknemmeligheds helbredende kraft.«

Gå til GiveThanks.ChurchofJesusChrist.org for at læse og se profetens videobudskab på 31 sprog. Der kan I også læse præsident Nelsons personlige beretning om, hvornår og hvordan han fik inspiration til at bede denne globale taknemmelighedsbøn.