Placering af templet i Barcelona i Spanien bekendtgjort

Det vil være det andet Herrens hus i Spanien

Det Første Præsidentskab i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har offentliggjort placeringen af templet i Barcelona i Spanien.

Barcelona Spain Temple 01
Kort, der viser placeringen af templet i Barcelona i Spanien.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Dette tempel vil blive bygget ved krydset mellem Avinguda de la Vía Augusta og Avinguda de la Clota i Sant Cudat del Vallès i Barcelona i Spanien. Planerne omfatter et tempel på omkring 2.500 m2. En yderligere bygning på omkring 1.250 m2 med et gæstehjem, et ankomstcenter og et distributionscenter vil også blive bygget på den 2,2 hektar store grund. Kirkens præsident Russell M. Nelson bekendtgjorde templet i Barcelona i Spanien i april 2022. Det bliver det andet tempel i landet. Templet i Madrid i Spanien blev indviet i 1999. Spanien har over 61.000 sidste dages hellige i over 130 menigheder. Melitón González Trejo, der var officer i den spanske hær, besøgte Utah i 1874 og spillede en afgørende rolle i oversættelsen af Mormons Bog til spansk, da han tilsluttede sig Kirken. De første sidste dages hellige i Spanien blev døbt i 1950’erne og 1960’erne.

Detaljerede designplaner for dette tempel er stadig under udvikling. Yderligere oplysninger, herunder en visualisering af bygningernes ydre, vil blive offentliggjort senere. En dato for det første spadestik vil blive bekendtgjort senere.

Projektledere vil snart begynde at arbejde sammen med byens embedsmænd omkring de indledende planer for dette tempel, og de vil begynde at aflevere de relevante ansøgninger i de kommende måneder.

Sidste dages hellige betragter templer som Herrens hus og de helligste steder til tilbedelse på jorden. Templer adskiller sig fra Kirkens kirkebygninger. Alle er velkomne til at overvære søndagens gudstjenester og andre aktiviteter på hverdage i de lokale kirker. Det primære formål med templer er, at trofaste medlemmer af Jesu Kristi Kirke kan deltage i hellige ceremonier som f.eks. vielser, der forener familier for evigt, og stedfortrædende dåb på vegne af afdøde forfædre, der ikke havde mulighed for at blive døbt, mens de levede.