Maskerede smil i Albanien

af Ældste Ward A. Anderson

Thumbs Up with Appreciation1.jpg
Læger viser med en tommelfinger deres taknemlighed for donerede nødhjælpsmaterialer2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

5400 handsker, 4300 ansigtsmasker til hospitalsbrug og 70 ansigtsvisirer til hospitalsbrug giver beskyttelse og får smilet frem hos hospitalsteamet. Tredive sundhedsmedarbejdere i forreste linje, herunder læger, sygeplejersker og andre medarbejdere, fik nødhjælp i form af personligt beskyttelsesudstyr den 15. maj 2020.

»I dag modtog jeg jeres bidrag. Vi er meget taknemlige for jeres hjælp. Det er første gang i min tid som leder, at jeg modtog nødhjælp, og jeg er meget lykkelig over, at jeg kunne gøre noget for mine medarbejdere. Tusind tak,« forklarede dr. Mirgena Hoxhaj.

Dr Hoxhaj1.jpg
Dr. Mirgena Hoxhaj gennemgår lægeoptegnelser2020 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

»På mit sundhedscenter er vi praktiserende læger og tager os af alle aldersgrupper. Vi behandler spædbørn, børn, voksne og ældre. Vi er forreste linje af sundhedsbehandling i vores by. Vi påskønner meget det beskyttende udstyr, når vi behandler patienter.«

»Forsendelsen med dette livsvigtige beskyttende udstyr begyndte med en enkelt samtale mellem en fuldtidsmissionær fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige og et medlem af Kirken, som arbejdede på sundhedscentret i Fier i Albanien. Latter-day Saint Charities blev underrettet om sundhedscentrets desperate mangel på udstyr. Med anvendelse af fastlagte protokoller for vurdering, søgning og levering af de nødvendige materialer blev de tilgængelige, da der var brug for dem,« rapporterede ældste og søster Jones, humanitære missionærer i Albanien. »Vi er glade for, at vi kunne hjælpe sundhedspersonalet ved at følge Jesu Kristi opfordring til at hjælpe andre.«

Sundhedsmæssige nødhjælpsmaterialer blev også leveret til klinikker i byerne og Rreshen og Tirana, hvor sundhedspersonale fik lignende beskyttelsesudstyr. Latter-day Saint Charities er den globale humanitære organisation i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, som finansierede den sundhedsmæssige nødhjælp fra en leverandør i Albanien.