Mød Det Nordeuropæiske Områdepræsidentskab

Kirkeledere indbyder alle til at lære Jesus Kristus at kende og tage del i hans evangelium

Den 7. april 2022 blev Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Helliges nye Nordeuropæiske Område dannet, hvor ældste Hans T. Boom blev udpeget som præsident, ældste Scott D. Whiting som førsterådgiver og ældste Alan T. Phillips tjener som andenrådgiver.

Det Nordeuropæiske områdepræsidentskab betjener folk i 13 lande, deriblandt næsten 300.000 medlemmer af Kirken. Området består af Kap Verde, Danmark, Estland, Finland, Grønland, Island, Irland, Letland, Litauen, Norge, Portugal, Sverige og Storbritannien. Derudover fører ældste Kyrylo Pokhylko tilsyn med Ukraine og Moldova i sin rolle som assistent til det nordeuropæiske områdepræsidentskab.

Ældste Boom har sagt: »Vores prioritet som præsidentskab er at hjælpe den enkelte og familien til igen at fokusere på Jesus Kristus. Dette mål understreger hele vores indsats. Det er vigtigt at erkende, at alle har brug for at lære Frelseren at kende. Vi indbyder alle til at deltage i hans evangelium.

Vi er taknemmelige for muligheden for igen at have områdekontoret i Storbritannien og føler, at det vil medføre de velsignelser, der er nødvendige for at fortsætte arbejdet med frelse og ophøjelse i Nordeuropa.

Ældste Boom blev født i Amsterdam i Holland den 13. juli 1963. Han tjente som frivillig fuldtidsmissionær i London Øst-missionen i England og tjente senest som præsident for Det Østeuropæiske Område. Han blev gift med Ariena Johanna Broekzitter i 1984.  De har tre børn.

Ældste Whiting er tidligere rådgiver i Det Østeuropæiske Område og har tidligere tjent som assisterende øverste leder i Tempelafdelingen. Ældste Whiting har sagt: »Jeg ser frem til, at der bliver bygget et tempel i Oslo i Norge og i Birmingham i England, og at de vil blive til velsignelse for folk i Nordeuropa. Gennem Herren kan vi finde glæde selv i udfordrende tider, især når vi holder hellige løfter, der er givet i templer.« Ældste Whiting blev født i Salt Lake City i Utah den 1. april 1961. Han giftede sig med Jeri Olson i april 1984. De har fem børn.

Ældste Phillips har tjent i den øverste lederstilling områdehalvfjerdser siden 2016. Han elsker Kirkens unge og tror, at det er afgørende at give mulighed for og stemme til den opvoksende generation, som er fremtidige ledere. Han har sagt: »Jeg har været vidne til den opvoksende generations livsvigtige og frimodige tro i Det Nordeuropæiske Område. Jeg gentager løftet fra vores kirkes præsident, Russell M Nelson: ›Når I holder jeres pagter med større præcision, er I Europas håb, og I er Israels håb.‹« Ældste Phillips er gift med Lindsey Phillips, og de har fire børn.