Nyheder Blog

Kirken underviser børn: »Vælg det rette«

Børn i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige bliver undervist og opfordret af deres lærere til altid at træffe de rette beslutninger og træffe de valg, som Jesus Kristus selv ville have gjort, hvis han havde været i samme situation.

IMG 0260

Børn fra Jinjia-området i Uganda gav en særlig præsentation og underviste i dydige principper, de er ved at lære at leve efter. De sang sange med budskaber såsom: »Jeg vil gå, jeg vil gøre det, som Herren siger«.

Medlemmer i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige sætter det meget højt at undervise børn om Guds plan og hjælpe dem til at følge Jesu Kristi eksempel. For at hjælpe dem med at fuldføre dette mål, sponsorerer Kirken organisationen Primary, som er for børn mellem 18 måneder og 12 år gamle.

Primary er et supplement til den religiøse undervisning, forældrene giver deres børn i hjemmet. Børnene mødes i løbet af gudstjenesten og søndagens andre møder for at tale om Kirkens lærdomme, deltage i undervisningsaktiviteter og synge sange. Børn i alle aldre har mulighed for at deltage i disse møder ved at bede bønner, læse skrifterne og holde taler om evangeliske emner. I løbet af Primary-tiden om søndagen mødes børn også i små klasser til undervisning sammen med andre børn på samme alder. Disse lektioner undervises af voksne medlemmer i forsamlingen, som bliver bedt om frivilligt at tage en stilling som undervisere i organisationen.

IMG 5379

Lige nu er der over en million børn i Kirkens Primary-organisation over hele verden.

Gennemse Blog

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Retningslinjer vedrørende omtale: Når der skrives om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, vær da venlig at bruge Kirkens fulde navn i den første henvisning. Se yderligere information om brugen af Kirkens navn i vore retningslinjer på internettet. »Retningslinjer.