Kirken skaber introduktionsvideoer

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har skabt en række videoer, som giver en introduktion til Kirken, dens medlemmer og dens forskellige programmer og organisationer. Denne form for introduktionsmateriale er ofte blevet efterspurgt af medierne og offentligheden, når de er blevet mere fortrolige med Kirken over de seneste år.

Videoklippene, som hver har 4 til 10 minutters varighed, viser medlemmer af Kirken, som drøfter deres oplevelser, trosoverbevisninger og praksisser. Videoerne giver svar på flere almene spørgsmål om Kirken. De er en ressource for enhver, som ønsker at dele eller lære mere om, hvad mormoner tror.

Den længste video, »Kirken ved første blik«, giver et generelt overblik. Andre klip fokuserer på emner som humanitærindsats, trosoverbevisninger, missionærarbejde, familie, uddannelse, Kirkens historie og organisation. Kirken har tidligere produceret lignende videoer. På længere sigt er planen, at videoerne skal oversættes og tilpasses til internatinonalt brug.

Se alle videoklippene herunder på engelsk, eller download dem. Hele serien kan også findes på Mormon Newsroom på YouTube – Kirkens internationale pressesite – og Kirkens Gospel Library app til mobile enheder. Individer kan se videoerne, downloade filerne eller dele ved at linke til dem fra deres egne profiler på sociale medier.

Afspilsningsliste ovenfor. Links til download under hver video herunder.

Download »Kirken ved første blik«: Høj opløsninglav opløsning

Download »Hvad mormoner tror«: Høj opløsninglav opløsning

Download »Mormonismens historie«: Høj opløsninglav opløsning

Download »Hvordan kirken er organiseret«: Høj opløsninglav opløsning