Generalkonference giver europæiske medlemmer og venner vejledning og håb

To gange om året samles medlemmer og venner af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige for at høre taler med inspiration og vejledning fra en nutidig profet og andre kirkeledere ved en generalkonference.

Denne konference foregår den 3. og 4. april, påskeweekenden, i Salt Lake City i Utah og vil blive streamet direkte. Deltagere fra hele verden er inviteret til at lytte til talere for at finde håb og fred i urolige tider, finde svar på personlige spørgsmål og få vejledning til at navigering gennem livets udfordringer.

»Alt, hvad en person behøver for at være lykkelig, for at vide vej de bør vælge, hvilket liv de bør lede og hvad de bør gøre for at arve evigt liv kan erfares ved at deltage i en generalkonference,« fortæller Susana Lorente Clemente fra Cartagena i Spanien.

GC2021_EUA_Clemente
Susana Lorente Clemente og hendes mand Francisco Adolfo López Carmona.2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Millioner deltager i den halvårlige konference for at høre Guds ord gennem dem, han har kaldet som ledere for Kirken. Gennem deres budskaber kan hver enkelt føle Guds kærlighed og høre hans røst gennem hans tjeneres røst.

Leah Fagg, et medlem af Kirken fra Essex i England, har i vanskelige tider vendt sig til generalkonferencer for at føle sig nær Gud, sin himmelske Fader, og hans Søn, Jesus Kristus.

»Især i det sidste år har jeg haft brug for at mærke, at min himmelske Fader er opmærksom på, hvordan jeg har det, hvordan jeg klarer mig eller ikke, min frygt og usikkerhed, mine håb og ønsker og blot mærke min Frelser er mig nær, og generalkonference har givet mig det, jeg havde brug for,« sagde Fagg.

GC2021EUA_Fagg
Leah og Simon Fagg2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Der er så meget, man kan opnå ved at deltage i generalkonferencer. Sabrina og Jairo Lopez bor i Berlin i Tyskland, og de har fundet trøst, fred og vejledning ved at lytte til Herren gennem hans profet, apostle og generalautoriteter.

»Jeg er aldrig gået fra et møde uden at føle mig motiveret til kommende udfordringer og opgaver eller blot at klare min daglige rutine – der sommetider kan være overvældende. Generalkonference betyder for mig altid styrke, håb og fred,« fortalte Sabrina Lopez.

»Efter hver generalkonference føler jeg altid, at jeg har modtaget klar besked om, hvad jeg skal gøre i mit lig, og hvad jeg bør gøre bedre,« sagde Jairo Lopez. »Den kan fylde os med lykke og svar, som vi ikke ville modtage fra nogen anden kilde.«

GC2021EUA_Lopez
Sabrina og Jairo Lopez2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Selv om konferencen foregår virtuelt, og seerne vil se eller lytte fra deres hjem verden over, er der en forenende kraft ved at komme sammen og lære sammen. Når begrænsninger har skaft fysisk afstand mellem personer, kan denne konference give en følelse af fællesskab og tilhørsforhold.

Paul og Jane Elvidge bor i St Albans i England med deres børn. Selv om de ser frem til generalkonferencer hver sjette måned, er de især begejstrede for at deltage sammen i den verdensomspændende begivenhed i denne påskeweekend.

»Deltagelse i generalkonference kan hjælpe os til virkelig at føle os som en del af en vidunderlige international organisation, der ledes af Frelseren,« sagde Jane Elvidge. »Hvis man forbereder sig og kommer med et åbent sind, kan man få svar på bønner og vejledning i livet.«

»Når generalkonference bringer folk sammen og besvarer personlige spørgsmål, tilbyder den også en livgivende og rensende kraft til dem, der deltager.

Konferencer er for mig en tid, hvor jeg kan løfte mig selv op over verden og blive frisk, renset og styrket af konferencebudskaberne. Jeg er meget bedre til at fortsætte min rejse med forbedret tro, håb og næstekærlighed,« udtalte Paul Elvidge.

GC2021EUA_Elvidge
Jane og Paul Elvidge2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

I weekenden med generalkonferencen er alle inviteret til at fejre påske med Händels Messias opført af The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square, som streames fra søndag den 4. april kl. 11.00 (CET) på de officielle Facebook-sider og nationale hjemmesider. I lande, som følger den ortodokse kalender, vil transmissionen foregå søndag den 2. maj 2021 kl. 11.00 (CET).

Sådan deltager man

Alle er inviteret til at deltage i aprilkonferencen 2021. Konferencen består af fem møder for enkeltpersoner, familier og Kirkens venner. Detaljer om tidspunkter kan ses online.

Alle møder vil blive streamet direkte på over 70 sprog på broadcasts.ChurchofJesusChrist.org. Møder vil også være tilgængelige på Evangelisk bibliotek, Latter-day Saints Channel, radio, tv, satellit og andre digitale kanaler.

Deltagere kan se konferencen online senere eller læse talerne på churchofjesuschrist.org. Se flere oplysninger om, hvordan man deltager i generalkonferencen, ved at besøge https://newsroom.churchofjesuschrist.org/article/5-ways-to-watch-general-conference-live.