Større artikel

Fjernforbindelse: Bringer generationer sammen

Kvindeorganisation i London Britannias indsats for at forbinde under pandemien

»Og se, jeg fortæller jer dette, så I kan lære visdom; så I kan lære, at når I er i jeres medmenneskers tjeneste, er I blot i jeres Guds tjeneste« (Mosi 2:17).

I hele verden har folk lidt store tab under pandemien. Trofaste medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er ingen undtagelse. Kammeratskab er ét af de største tab. Social afstand har mindsket muligheden for at se venner, familie og naboer så ofte som tidligere. Problemet er skadeligt for både unge og gamle medlemmer. Generation Link Project begyndte som et forsøg på at finde en løsning.

Candice MacAllister er præsident for Hjælpeforeningen (kvindernes organisation) i menigheden for unge voksne i London Britannia i Storbritannien. Midt i pandemien satte hun og kvindegruppen sig ned for at finde en løsning på deres isolerede situation. Hun sagde: »London er kendt som en ensom by … det kan være virkelig svært at få kontakt.« Candice talte med sin lokale biskop om, hvor udfordrende det som ung voksen kan være at få kontakt med forskellige generationer. Ældre kvinder i området kæmpede også med ensomhed på grund af pandemien. Hun erkendte, at den bedste måde at hjælpe disse kvinder på var at sætte dem sammen virtuelt gennem Generation Link Project.

Candice MacAllister
Candice MacAllister - præsident for kvindeorganisationen2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Som del af indsatsen satte Britannias kvindeorganisation kommunikation og interaktion op med ældre kvinder i området. Hver ung voksen kvinde, der ønskede at deltage, blev inviteret til at korrespondere med en ældre kvinde eller en enke. Gennem telefonopkald, fandt hvert par frem til detaljer om hinandens liv og fandt kammeratskab under en situation uden fortilfælde.

Deltageren Martsie Webb havde mulighed for at møde to kvinder, Mary Woods og Margaret Canham, der voksede op og tilsluttede sig Kirken sammen. De blev livslange venner og har været bofæller under pandemien sammen med Marys mor. Martsie blev venner med dem under Generation Link Project, og hun og hendes mand, lederen af menigheden, kunne mødes personligt med dem, efter restriktionerne blev lempet. Hun sagde: »Vores tjeneste var ren glæde, idet vi tænkte over, hvad disse to [kvinder] har givet os. Jeg er tøvende med at sige, at dette var ›tjeneste‹, for vi var modtagerne af kristuslignende kærlighed.«

MaryMargaretDaphne
Mary Woods, Margaret Canham og Daphne Ellender2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Projektet bragte kvinder sammen fra meget forskellige livserfaringer for at lære mere om hinanden. Candice MacAllister sagde: »Alt, du kan give, vil være blevet fordoblet. Man ved aldrig, hvad det betyder for mennesker.« Ved at tjene andre fik hver kvinde en uventet og omsorgsfuld virtuel ven.