Nyheder Blog

Fejrer mormonerne jul?

Vi er nu nået ind i adventstiden. Advent er en kristen årstid, som markerer forberedelsen til julen. Navnet kommer fra det latinske adventus (redemptoris), som betyder »Herrens ankomst«. Selv om, at vor Herre Jesus Kristus blev født på et andet tidspunkt – om foråret – fejres hans fødsel i december måned.

Første søndag i advent er også første dag i kirkeåret. Ligesom de evangelisk-lutherske, katolske og ortodokse kirker fejrer mormonerne også denne højtid. Juletiden er en tid, hvor man overvejer den uvurderlige gave, som vor Herre Jesus Kristus gav til os.

Christmas walter rane nativity 183368 wallpaper

Hans fødsel, som vi mindes i løbet af denne højtid, er mere end bare en tradition eller et til tider glemt symbol. Jesus Kristus er bogstaveligt talt Guds søn, Fredsfyrsten og vor glæde og frelse. Juletiden får større betydning, når vi søger at følge hans eksempel og at efterleve hans lærdomme.

Redaktionen ønsker alle en rigtig god advent.

Gennemse Blog

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Retningslinjer vedrørende omtale: Når der skrives om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, vær da venlig at bruge Kirkens fulde navn i den første henvisning. Se yderligere information om brugen af Kirkens navn i vore retningslinjer på internettet. »Retningslinjer.