Dieter F. Uchtdorf fra Kirkens Første Præsidentskab fortæller om sine oplevelser som barneflygtning

Verdens ledere mødtes i London med FN Højkommissariat for Flygtninge for at finde løsninger på den voksende flygtningekrise i Europa. Deres mål er at skabe langsigtet arbejde- og uddannelsesmuligheder for de millioner mennesker som nu befinder sig i flygtningelejre.

Mormoner i mange lande søger også at finde måder på at hjælpe ofrene for krisen ved at deltage i tjeneste projekter og ved give donationer.

Præsident Dieter F. Uchtdorf fra Det Første Præsidentskab i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har dyb empati for dem, der er påvirket af den nuværende krise.

Det er magen til hans egne erfaringer, som et barn i det krigshærgede Tyskland efter Anden Verdenskrig og igen i begyndelsen af den kolde krig, da Rusland begyndte at blokere grænsen til Østtyskland fra Vesttyskland for til sidst lukker den.

I sin løbende indsats for at reagere på krisen giver Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige ekstra 5 mio. $ til støtte for ofrene i den europæiske flygtningekrise.

I november gav Kirken et lignende bidrag for at hjælpe fordrevne familier og bad mormoner på verdensplan om at hjælpe flygtninge ved at deltage i lokale hjælpeprojekter og gennem donationer.

Læs den orginale engelske artikel med video her