Statement-2.png
Officiel udtalelse

Det Første Præsidentskabs erklæring vedrørende væbnede konflikter

Kirkens ledere beder inderligt til, at "fred vil herske blandt alle nationer og i vores egne sind".

Det Første Præsidentskab i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har udsendt følgende erklæring:

"Vi er sønderknuste og dybt bekymrede over den væbnede konflikt, der nu hærger. Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har medlemmer i hvert af de berørte områder og i hele verden. De er i vores tanker, og vi har den dybeste medfølelse med dem samt for alle vores brødre og søstre.

Vi fortsætter med at bede for fred. Vi ved, at vi gennem Jesus Kristus kan finde varig fred. Han kan berolige og trøste vores sjæle selv midt i frygtelige konflikter. Han har lært os at elske Gud såvel som vores næste.

Vi beder til, at denne væbnede konflikt vil få både en hurtig og fredelig afslutning, samt at fred vil herske mellem nationerne og i vores egne sind. Vi bønfalder verdens ledere om at søge efter sådanne løsninger og en sådan fred."