Nyheder Blog

Associated Press beskriver mormonernes forrådspraksis

Familie forraad

En artikel fra Associated Press-reporteren Brady McCombs giver en rammende beskrivelse af, at medlemmer af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige opbevarer et madforråd og andre fornødenheder for at kunne hjælpe dem selv og andre i krævende tider.

Rick Foster, direktør for Kirkens Humanitærtjeneste i Nordamerika, fortæller McCombs, at det ikke handler om at »forberede sig på den og den store ulykke eller katastrofe eller for Armageddon.« I stedet siger han, at det »handler om at hjælpe os alle sammen individuelt til at komme igennem livets buler.«

Det er sandt for Foster selv. McCombs skriver: »Da en vandledning blev ødelagt i hans nabolag kunne Fosters familie give drikkevand fra deres forråd til en nabo, som havde brug for vand til at lave modermælkserstatning til sit barn.«

McCombs bemærker, at Kirken har 143 supermarkeds-lignende forrådshuse, som er fulde af mad til medlemmer og andre i behov. I disse forrådshuse bliver mad og genstande til husholdning giver til dem, som ikke har råd til dem og som medbringer en rekvisition på papir, som er underskrevet af deres lokale biskop. Modtagerne af varerne får mulighed for at arbejde for det, de modtager, alt efter evne. McCombs nævner også Kirkens 101 forrådscentre, som sælger dåser og sække med havre, hvede, sukker, kartoffelflager og bønner.

Læs hele artiklen (engelsk)

Se også Velfærd og selvhjulpenhed.

Gennemse Blog

Om: This blog is managed and written by staff of the Public Affairs Department of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints. The information here is reliable and accurate but should not necessarily be viewed as official statements from the Church. The purpose of this blog is to provide journalists, bloggers, and the public with additional context and information regarding public issues involving the Church. For official news releases and statements from the Church, visit MormonNewsroom.org.

Retningslinjer vedrørende omtale: Når der skrives om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, vær da venlig at bruge Kirkens fulde navn i den første henvisning. Se yderligere information om brugen af Kirkens navn i vore retningslinjer på internettet. »Retningslinjer.