53 vejledere for den opvoksende generation samles for at sidde i råd

Unge voksne fra hele Europa mødes i Schweiz i en weekend for at rådføre sig med hinanden

Adskillige unge voksne i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige fra hele Europa samledes til en konference i Zollikofen i Schweiz i slutningen af august 2021. De blev besøgt af seniorkirkeledere, herunder ældste Erich W. Kopischke fra det europæiske områdepræsidentskab, såvel som områdehalvfjerdsere og områdeorganisationsvejledere. De deltog også i et onlinemøde med ældste David A. Bednar fra De Tolv Apostles Kvorum.

Rising Gen Switzerland01
Nyligt kaldede vejledere for den opvoksende generation mødes i Zollikofen i Schweiz i august2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Gruppen bestod af nykaldede vejledere for den opvoksende generation, som støtter den opvoksende generation og lokale ledere i Kirken i Europa. Det primære sted for arrangementet var omkring templet i Schweiz, som gruppen også besøgte sammen om lørdagen. Det yderligere program omfattede en tjenesteaktivitet for lokale plejehjem og andre sociale aktiviteter. Ved flere møder drøftede over 60 mennesker, hvordan man bedre kan efterleve og anvende følgende af Kirkens nøgleprincipper:

Efterlevelse af Jesu Kristi evangelium

Omsorg for de trængende

At invitere alle til at tage imod evangeliet

Forening af familier for evigt

»Dette markerer i sandhed en historisk begivenhed i Det Europæiske Område,« siger ældste Kopischke. »At få unge fra hele Europa samlet for at sidde i råd, tjene og opløfte hinanden og deres samfund er kernen i Jesu Kristi evangelium,« fortsatte han.

Ved et onlinemøde deltog ældste David A. Bednar fra De Tolv Apostles Kvorum fra Salt Lake City med deltagerne for at bidrage med oplæring og besvare spørgsmål.

Rising Gen Switzerland02
Vejledere for den opvoksende generation i en onlinesamtale med ældste David A. Bednar2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

»Blandingen af undervisning fra en apostel, områdeautoriteter og sammen med mine jævnaldrende fik mig til at føle mig så tæt på mine himmelske forældre og det arbejde, de gerne vil have mig til at udføre,« sagde Leanda Akuoko fra Storbritannien.

For mig var denne weekend et vidnesbyrd om, hvordan vores generation er klar og villig til at møde udfordringerne i vore dage, at vi er en del af en levende kirke, og at alt, hvad vi gør i den, må være centreret om at hjælpe folk til at komme Kristus nærmere, en efter en,« sagde Daniel Adriano fra Lissabon i Portugal. »Jeg er begejstret for at vende tilbage til Portugal og fortælle om alt det, jeg følte og lærte,« fortsætter han.

Irene Kabongo fra Paris i Frankrig sagde: »Jeg har altid følt mig som europæer gennem mit ID, men for første gang følte jeg, at jeg også var en del af Jesu Kristi Kirke i Det Europæiske Område.« Hun fortsætter: »Jeg følte mig styrket, fordi der ikke var nogen fysiske og åndelige grænser mellem os alle.«

Ben Warner fra Storbritannien sagde: »Da vi samledes i både hellige og sociale rammer, følte jeg mig så inspireret og forbundet med hinanden. Hele oplevelsen bekræftede min tro på, at denne kirke er et sted, hvor vi kan trives, bidrage og høre til.«

Under områdepræsidentskabets ledelse har vejledere for den opvoksende generation den rolle at vejlede den opvoksende generation og deltage i lederskabsråd på lokal- og områdeniveau i Kirken i Europa.

Rising Gen Switzerland03
Ældste Erich W. Kopischke giver råd til vejledere for den opvoksende generation2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Mere om den opvoksende generations indsats i Det Europæiske Område:

Church expands leadership roles for rising generation in Europe

Rising Generation Broadcast series in 2020