Mormon missionærer såret i terroristangrebet i Bruxelles

Blandt de sårede ved terroristangrebet i Bruxelles var 4 mormon missionærer

Blandt de sårede var det forfærdelige teerroristangreb i Bruxelles den 22. marts 2016 var 4 mormonmissionærer.

De 4 missionærer, der tjente i Paris Frankrig Missionen, blev såret i forbindelse med eksplosionerne i lufthavnen. 3 af missionærerne, ældste Richard Norby (66), ældste Joseph Empey (20) og ældste Mason Wells (19), alle fra Utah, fulgte den fjerde, søster Fanny Clain (20) fra Montélimar, Frankrig, til lufthavnen. Hun havde tjent begyndelsen af sin mission i Frankrig, medens hun afventede visum til USA.

Det Første Præsidentskab udstedte hurtigt en udtalelse som reaktion på katastrofen:

Sammen med store dele af verden, vågnede vi op denne morgen til de hjerteskærende nyheder om bombningerne i Bruxelles. Vore bønner er med de afdødes og såredes familier, inclusive fire af vore missionærer, som blev såret og bragt til hospitalet. Vi beder også for det belgiske og det franske folkj, der fortsat kæmper med uvisheden og ødelæggelserne efter de nylige terroristangreb.

De unge missionærer blev relativt lettere såret med 2. grads forbrændinger og skader fra granatfragmenter. Ældste Nordby.s skader er af samme type, men alvorligere. Efter en længere operation er han lagt i kunstig koma, hvor han forventes at være nogle dage. Hans hustru, søster Pamela Norby, var ikke med i lufthavnen.

De såredes familier har udtrykt taknemmelighed for den omsorgsfulde og kompetente hospitalsstab, der tager sig af deres kære samt til de mange, der har udtrykt medfølelse og bedt for dem.