Sådan genåbner Kirken, når COVID-19-begrænsningerne lettes

Kirken følger fortsat udviklingen tæt

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige følger regeringers og sundhedsvæseners skridt verden over, mens den overvejer en forsigtig tilbagekomst til normal drift afbrudt af COVID-19.

Kirken bevæger sig fremad overalt i verden med ekstra forsigtighed og følger altid strengt råd fra regeringer for at forhindre udbredelsen af pandemien. »Jeres sikkerhed og velfærd vil altid være vores største fokus,« sagde Kirkens profet og præsident Russell M. Nelson den 6. maj 2020.

Hvilke af Kirkens funktioner har påbegyndt faser af genåbning?

• Missionering
    Processen med at flytte missionærer til missioner i deres hjemlande er undervejs, og de er begyndt at modtage deres nye opgaver.
  • Tempeltjeneste
    En gradvis genåbning af templer er begyndt. Se også status for hvert tempel .

Og hvilke af Kirkens funktioner er stadig midlertidigt på pause, udskudt eller lukket for offentligheden?

• Butikker i Kirkens Distributionstjeneste
  • Kirkens uddannelsessystem
  • Kirkens historiske steder
  • Deseret Industries’ butikker
  • Festspil (festspil i 2020 er aflyst)
  • RootsTech London (konferencen i 2020 er aflyst)
  • Nadvermøder og stavskonferencer
  • Tempelpladsen
  • Tabernakelkoret på Tempelpladsen (2020 Heritage-turné i Europa er flyttet til 2021) (2020 Heritage Tour has been rescheduled, og den ugentlige transmission er lukket for publikum
  • Lejre, konferencer og vandreture for unge

Butikker i Kirkens Distributionstjeneste (Opdateret 10. april)

Lanceringen af nyt ceremonielt tøj i templer, som oprindeligt var planlagt til den 31. marts 2020, er forsinket på grund af pandemien. Kirken vil stille det nye ceremonielle tøj til rådighed i butikken online og i butikker på et senere tidspunkt.

De fleste butikker i Kirkens Distributionstjeneste er lukket. Følgende af Distributionens butikker i Det Europæiske Område er stadig åbne, hvor lokale regeringer ikke har begrænsninger på grund af COVID-19:

• Praia i Kap Verde