Emne

Seminar

Seminar er et fireårigt religiøst uddannelsesprogram for alle elever i gymnasiet. Det er åbent for alle teenagere fra alle trosretninger.

Eleverne bruger et helt skoleår på at studere en af følgende standardværker: Det Gamle Testamente, Det Nye Testamente, Mormons Bog eller Lære og Pagter. Når eleven afslutter programmet, har han eller hun fuldført studiet af alle fire bøger.

I samfund med mange sidste dages hellige kan studerende deltage i seminar som en del af deres normale skoleskema. I andre dele af verden er det noget, som eleverne deltager i før eller efter skole. I andre tilfælde, hvor afstand spiller en afgørende rolle, eller der ikke er så mange sidste dages hellige teenagere, kan de gennemføre den fireårige læseplan hjemmefra.

Klasserne undervises af både fuldtidsansatte og frivillige. Der er ca. 350.000 seminarelever på verdensplan.