Leders biografi

Søster Sharon Eubank

Søster Sharon Eubank er førsterådgiver i hovedpræsidentskabet for Hjælpeforeningen, Kirkens organisation for de seks millioner kvindelige medlemmer over 18 år. Da søster Eubank blev kaldet i april 2017 arbejdede hun som direktør for LDS Charities, Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Helliges humanitære organisation, og hun fortsætter i denne rolle, mens hun tjener i Hjælpeforeningen.

Søster Eubank blev født i Redding i Californien i USA og er den ældste af Mark og Jean Eubanks syv børn. Hun var fuldtidsmissionær for Kirken i Den Finske Mission og har en bachelorgrad i engelsk fra Brigham Young University. Efter sin eksamen underviste hun i engelsk som andetsprog i Japan, arbejdede som lovgivende medarbejder i USA’s senat og ejede en butik med undervisningsmaterialer i Provo i Utah. Siden 1998 har hun været ansat i Kirkens Velfærdsafdeling og været med til at etablere arbejdsformidlingskontorer i Afrika og Europa, før hun stod i spidsen for LDS Charities’ kørestolsinitiativ. I 2008 blev hun også bedt om at føre tilsyn med humanitært arbejde i Mellemøsten som regional direktør for LDS Charities. I 2011 blev hun udpeget til direktør for LDS Charities i hele verden. Hun mener, at det at tjene andre er »selve DNA’et af at være medlem af Kristi Kirke« og Hjælpeforeningens hjerte og sjæl.

Søster Eubank har tjent i Hjælpeforeningens hovedbestyrelse fra 2009 til 2012 og var formand for Hjælpeforeningens hovedpræsidentskabs informationskomité. Hun har også virket i talrige lederstillinger i sin menighed (lokale menighed) og i staven (stift), for det meste som lærer for mænd og kvinder, unge og børn i Kirkens organisationer som Søndagsskolen, Hjælpeforeningen, Unge Piger og Primary. Hun holder af historie, hjemmebagte tærter og krydsordsopgaver. Hun har et stærkt vidnesbyrd om den glæde, der kommer af at følge Kristus.