RootsTech bliver gratis og virtuel i 2021

Om blot nogle få dage dukker verdens største slægtshistoriske konference op på skærmene i hjemmet. RootsTech Connect vil for første gang nogensinde foregå den 25.-27. februar som et onlinearrangement. Arrangeret af FamilySearch, en ikke-kommerciel organisation sponsorereret af Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, gør tilmeldingen fuldstændig gratis og åben for enhver.

I de senere år har titusinder rejst til Salt Lake City i den amerikanske delstat Utah for at være med. Organisationen udvidede og blev international, da man afholdt en konference i London tilbage i oktober 2019. På grund af den stadig aktuelle COVID-19-pandemi bliver RootsTech Connect 2021 fuldstændig virtuel.

Talere fra Italien og Storbritannien samt klasser på engelsk, spansk, portugisisk, fransk, tysk, italiensk, russisk og 35 andre sprog vil gøre dette tredages arrangement meget tiltrækkende for europæiske deltagere.

RootsTech-2021_aa.jpg
RootsTech Connect 2021 bliver fuldstændig virtuel.© 2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.

»Klasser er forberedt lokalt på en række europæiske sprog af europæiske slægtshistoriske eksperter,« forklarer Paulo Pereira, leder for markedsføring hos FamilySearch i Europa. »Det er en uvurderlig oplevelse, som favner hele verden. Den er designet til at inspirere den enkelte deltager fra hvert land, kultur og sprog.«

Over 200.000 deltagere har allerede tilmeldt sig fra over 200 lande og territorier, herunder over 15.000 deltagere fra 43 europæiske lande.

RootsTech Connect 2021 vil tilbyde en kombination af både direkte streaming og indhold, der kan downloades, for at håndtere forskellen på tidszoner hos det globale publikum. Desuden vil møder blive tilgængelige, så man kan se dem downloadet efter arrangementet.

Under hele konferencen vil deltagerne have mulighed for at møde talere, udstillere og andre deltagere gennem direkte chat såvel som spørgsmål og svar-møder.

»Det vil være en festligholdelse i verdensklasse af familier, kulturer og traditioner fra hver af verdens regioner. Der vil være musik, madopskrifter, kultur og beretninger, der er bidraget fra brugere over hele verden og især fra vores europæiske lande,« sagde Pereira. »Deltag sammen med hundredtusind andre fra hele verden i dette uforglemmelige virtuelle arrangement. Du vil ikke fortryde det.«

Konferencens hovedtalere omfatter forfatteren Nick Vujicic, som har bøger på New York Times’  bestsellerliste og er en international kendt motiverende taler, den prisbelønnede BBC-serie-skuespiller Sunetra Sarker og Francesco Lotoro, en italiensk pianist, komponist og samler af musik komponeret i fangenskab under Holocaust. Andre hovedtalere kommer fra Australien, Indien, Uruguay, Mexico og USA.

Som en del af arrangementet er Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige vært ved en »Find familien-dag« med ældste Jeffrey R. Holland fra De Tolv Apostles Kvorum og hans hustru, Patricia. De vil tale om betydningen af at opnå forbindelse med sin familie, sit hjemland og sine forfædre.

Desuden vil ældste David A. Bednar, ældste Gary E. Stevenson og ældste Dale G. Renlund, også fra De Tolv Apostles Kvorum, lede et instruktionsmøde om tempeltjeneste og slægtshistorie. Unge og unge voksne mellem 11 og 35 år er også indbudt til at deltage i en særlig aktivitet med titlen »Our Quest for Connection« (vores søgen efter forbindelse).

Lære mere om og tilmeld dig gratis til RootsTech Connect 2021 på RootsTech.org.