Offentligheden inviteret til rundvisning i templet i Lissabon

LISSABON – Offentligheden er inviteret til rundvisning i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Helliges første tempel i Portugal. Templet i Lissabon er åbent for offentligheden ved et gratis åbent hus fra lørdag den 17. august 2019 til lørdag den 31. august 2019, dog ikke på søndage. Man kan bestille billetter på www.churchofjesuschrist.org/temples/open-houses?lang=por.

Templet, der ligger i den nordøstlige del af byen i nærheden af den moderne bydel Parque das Nações, vil blive formelt indviet søndag den 15. september 2019 ved tre sessioner. Der vil også være et foredrag for unge med højtstående kirkeledere lørdag den 14. september 2019.

Opførelsen af bygningen på godt 2.200 m2 begyndte den 5. december 2015, hvor kirkeledere og lokale samfundsledere deltog i en traditionel ceremoni med første spadestik.

Templet vil betjene næsten 45.000 medlemmer af Kirken, der bor i Portugal og i de omkringliggende lande. På verdensplan er der 209 templer, enten fungerende, bekendtgjort eller under opførelse, heraf 14 i Europa.

Sidste dages hellige templer adskiller sig fra deres kirker, hvor medlemmerne samles til søndagens gudstjenester. Templer betragtes som »Herrens hus«, hvor Jesu Kristi lærdomme bekræftes ved vielser, dåb og andre ceremonier, der forener familier for evigt.

Få flere oplysninger om formålet med templer og deres betydning for sidste dages hellige ved at besøge https://www.saladeimprensamormon.pt/artigo/templos.

Få flere oplysninger om templet i Lissabon i Portugal ved at besøge www.saladeimprensamormon.pt/artigo/templo-de-lisboa-portugal

Kontaktperson for nyhedsmedier:

Francisco Paulo Adriano