»Meet the Mormons« tiltrækker publikummer i hele USA

Reaktionen på biografudgivelsen af »Meet the Mormons« (Mød mormonerne, red.) har i høj grad overgået forventningerne, sagde en talsmand for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige den 11. oktober.

I de første 24 timer efter udgivelsen blev den dokumentar-lignende film, der portrætterer seks forskellige sidste dages hellige og deres familiers personlige historier, vist i 317 biografer i hele USA og tiltrak fulde huse, idet filmen opnåede en 10. plads i samlede billetindtægter.

»Meet the Mormons« var på førstepladsen i over 100 forskellige steder, med usolgte biografvisninger over hele de Forenede Stater, inklusive New York City, Detroit, Miami, Salt Lake City, Las Vegas, Dallas, Phoenix, og forskellige steder i Californien.

Kirkens talsmand Eric Hawkins sagde, at dette er den første gang, at kirken har gennemført en biografudgivelse af denne art, og kirkens ledere er tilfredse med reaktionen.

Alle nettoindtægter fra filmen gives til Amerikanske Røde Kors.

Yderligere information om filmen kan findes på engelsk på følgende sider: