Generalkonference: Budskaber om fred og håb gennem Jesus Kristus

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Helliges generalkonference bliver sendt direkte til alle rundt om i verden lørdag og søndag den 2. og 3. april 2022. Blandt seerne vil være trofaste sidste dages hellige fra Europa, hvor Kirken tæller næsten en halv million medlemmer.

ConferenceCenterSLCDownload Photo

Generalkonference er en verdensomspændende sammenkomst for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige. To gange om året, i løbet af den første weekend i april og den første weekend i oktober, deler kirkeledere fra hele verden budskaber eller prædikener med fokus på Jesus Kristus og hans evangelium. Disse ledere omfatter den globale kirkes profet og præsident, præsident Russell M. Nelson, og hans rådgivere i Det Første Præsidentskab, medlemmer af De Tolv Apostles Kvorum og andre generalautoriteter og øverste ledere i Kirken.

Seerne lærer, hvordan man finder fred, håb og glæde i Jesus Kristus, hvordan man styrker familier ved at følge Jesu lærdomme og hvordan man modtager personlig vejledning og inspiration fra Gud. Generalkonferencen streames og transmitteres direkte på omkring 70 sprog og bliver senere oversat til mere end 100 sprog. Kirken opfordrer alle overalt i verden, uanset deres religion, tro og baggrund, til at se, lytte og deltage.

Der afholdes møder for alle enkeltpersoner, familier og venner lørdag og søndag den 2. og 3. april 2022. Alle kvinder og Unge Kvinder inviteres til at deltage i et kvindernes møde ved konferencen.

Kirken transmitterer generalkonferencen fra Konferencecentret på Tempelpladsen i Salt Lake City i staten Utah i USA til hjem og menigheder rundt om i verden. Generalkonferencens møder begynder på følgende tidspunkter, centraleuropæiske tid:

Lørdag den 2. april        18.00 Mødet lørdag formiddag

Lørdag den 2. april        22.00 Mødet lørdag eftermiddag

Søndag den 3. april       2.00 Kvindernes møde

(for alle kvinder og piger, der er fyldt 12 år eller fylder 12 år i 2022)

Søndag den 3. april       18.00 Mødet søndag formiddag

Søndag den 3. april       22.00 Mødet søndag eftermiddag

Der er mange måder at se, lytte og deltage på, både online og via lokale kanaler. De fem konferencemøder streames direkte på ChurchofJesusChrist.org/broadcasts, på Kirkens General Conference YouTube-kanal, via appen Evangelisk bibliotek eller på https://www.churchofjesuschrist.org/countries/region?lang=eng&region=europe.

I Rumænien bliver konferencemøder for første gang sendt på Nasul TV i forberedte 1-timers segmenter den 9., 16., 23. og 30. april mellem kl. 15.00 og 16.00.

I Danmark vil Familiekanalen løbende sende konferencemøder og Musik og det talte ord den 3. april.

I Kap Verde sender Radio Televisão Caboverdiana, den nationale tv-station, Musik og det talte ord direkte kl. 15.30 efterfulgt af generalkonferencemødet søndag formiddag kl. 16.00.

Seere er velkomne til at se eller lytte til alle møderne.