Fire nye templer bekendtgjort af præsident Monson

Thomas S. Monson, præsident for Jesu Kristi Kirke af Sidsted Dages Hellige, bekendtgjorde planer om at bygge fire nye templer i Harare i Zimbabwe, Quito i Ecuador, Belém i Brasilien og Lima i Peru (Det er Kirkens andet tempel i den by). Bekendtgørelsen kom under hans tale ved mødet søndag formiddag ved Kirkens aprilkonference 2016.

I sidste måned nåede Kirken en milepæl på 150 fungerende templer med indvielsen af templet i Provo City Center den 22. marts 2016. De fire templer bekendtgjort søndag øger antallet af nye templer, der er bekendtgjort eller under opførelse til 27. Desuden er fire eksisterende templer under ombygning.

Sidste dages hellige betragter templer som »Herrens hus«, de helligste steder på jorden. I modsætning til kirkebygninger, hvor der er gudstjenester om søndagen og aktiviteter i løbet af ugen, er templer åbne i løbet af ugen og lukket om søndagen.

Tempelbesøg styrker sidste dages hellige i deres indsats for at følge Jesus Kristus. I templet knytter hellige ceremonier familier sammen for evigt og forklarer Guds plan for hans børn.

For flere detaljer click her. Engelsk-sproget