Fejr påske i Europa ved at synge »Messias« med The Tabernacle Choir

Messias er en af de bedst kendte, mest elskede og mest fremførte korværker blandt al musik i den vestlige verden. Dette oratorium, der er komponeret af Georg Frideric Händel i 1742 på bare 24 dage med en tekst fra skriften og samlet af Charles Jennens, genfortæller historien om Kristi liv i tre afsnit fra hans fødsel til hans død og den følgende opstandelse.

Messiah_SingWithTabChoirDownload Photo

I år indbyder Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige alle til at fejre påske med Händels Messias opført af The Tabernacle Choir and Orchestra at Temple Square, der bliver streamet søndag den 4. april 2021 kl. 11.00 (CET) på de officielle Facebook-sider og de nationale hjemmesider. I de lande, der følger den ortodokse kalender, vil transmissionen blive streamet søndag den 2. maj 2021, kl. 11.00 (CET).

Denne særlige opførsel af Messias blev optaget og streamet i hele verden i påsken 2018 med de anerkendte gæstesolister Amanda Woodbury, Tamara Mumford, Tyler Nelson og Tyler Simpson. Ved at streame den igen i 2021 vil denne opførsel give enkeltpersoner og familier i hele verden mulighed for at komme Jesus Kristus nærmere i deres hjem gennem musikken og teksten til Messias.

Sådan beriger I jeres oplevelse med at se Messias

Her er nogle flere ressourcer, der kan berige jer, når I ser korets og orkestrets opførelse af Messias (links vil føre til indhold på engelsk).

Andre ressourcer til Händels Messias

The Tabernacle Choirs hjemmeside (tabchoir.org/messiah) indeholder mange baggrundsoplysninger om Händel, der skrev Messias, taler om Messias af ledere i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige og mere. Disse ressourcer kan bruges, inden eller efter I har lyttet til streamingen derhjemme. Nogle af disse ressourcer findes også på fransk, tysk, portugisisk og spansk.