Apostel opretter Kirkens 100. stav i Peru

Ældste D. Todd Christoffersen fra De Tolv Apostles Kvorum i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige oprettede søndag Kirkens 100. stav (svarer til et bispedømme) i Peru.

Under søndagsmøderne opfordrede ældste Christofferson sidste dages hellige til fortsat at følge Jesus Kristus ved at tjene andre. Han talte også om Kirkens hurtige vækst i Peru, hvor der bor over 520.000 mormoner i næsten 800 menigheder. Den første stav i Peru blev oprettet i 1970, og Kirken har et af dens 141 templer i Lima, med to andre på vej – et er blevet bekendtgjort i Arequipa, og et andet er under konstruktion i Trujillo.

Lørdag aften fejrede omkring 14.000 lokale mormoner milepælen for Kirkens vækst under en begivenhed ved San Marcos stadium, hvor der var kulturelle danse, en parade bestående af 300 tidligere og nuværende mormonmissionærer og en video om Kirkens 50 år lange historie i Peru. Begivenheden lørdag aften udgjorde den største forsamling af sidste dages hellige i landet nogensinde.

Mens han var i Peru, gav ældste Christofferson også et direkte interview om fredagen til Perus Nationalradio. Han fortalte radiovært Rocio Marmanillo om, at Kirken havde afsat en dag til tjeneste for at rydde op langs Perus kyster, planlagt til den 7. december 2013. »Alle andre, som ønsker at deltage« blev inviteret til at hjælpe i løbet af tjenestedagen, sagde ældste Christofferson.

Om fredagen mødtes ældste Christofferson også med et peruansk kongresmedlem, direktøren for interreligiøse anliggender og generaldirektøren for justits og tilbedelse. Under alle disse møder talte ældste Christofferson om familiens vigtighed i samfundet. Han drøftede også behovet for at etablere og fremme projekter, der ikke bare forbedrer de trængendes fremtid, men også hjælper dem til på kort sigt at blive selvhjulpne.

Der findes yderligere information om ældste Christoffersens besøg på spansk på Kirkens nyhedssite for Peru.