Ana Maria Bonny Hernandez er kaldet til at repræsentere Kirken i FN.

Søster Ana Bonny er det første europæiske medlem, der er kaldet til at repræsentere Kirken i NGO-komitéen for kvinders status i Geneve

Søster Ana Maria Bonny Hernandez er for nylig blevet kaldet som den nye repræsentant for Kirken i NGO-komitéen for kvinders status (CSW) i Geneve i Schweiz. Ana Bonny, der er fra Spanien, er det første europæiske medlem af Kirken, der har denne opgave, og hun vil erstatte søster Carol McConkie, der har tjent i den egenskab i mange år. Søster Ana Bonny begynder straks at arbejde med dette nye ansvar.

Søster McConkie, der nu bliver afløst, sagde, at »som repræsentant for Latter-day Saint Charities og som næstformand for NGO-komitéen for kvinders status i Geneve fryder jeg mig over den søde forening af bemærkelsesværdige kvinder, der repræsenterer en række NGO’er, og som er fortalere for kvinders og pigers fysiske, sociale, følelsesmæssige og åndelige velbefindende.«

Komitéen for kvinders status fremmer ligestilling mellem kønnene og kvinders og pigers selvstændiggørelse og rettigheder i hele verden. NGO CSW Geneve består af repræsentanter fra omkring 40 FN-akkrediterede NGO’er, der har konsulent status hos FN’s økonomiske og sociale råd. Kirken er en af disse organisationer gennem Latter-day Saints Charities.

Ana Bonny blev født i Madrid i Spanien. Hendes forældre var pionerer i Kirken der, og de sluttede sig til den i 1976. Hendes mor underviste både Ana og hendes søster, Silvia, om altid at tjene Herren på trods af alle livets vanskeligheder. »Vi blev meget velsignet med at have Jesu Kristi evangelium fra en tidlig alder,« mindes hun. Familien flyttede til Geneve i Schweiz i sommeren 1982.

Ana Bonny giftede sig med sin mand, Martin Bonny, der er fra Buenos Aires i Argentina i 1997. De har fire børn – tre drenge og en pige. Deres søn Luis er gået bort. Hun tænker over, hvad det betød for hende og hendes familie, og hun siger: »Det var en meget speciel oplevelse, der gjorde, at vi kunne føle en dyb kærlighed fra vor himmelske Fader, lære og føle, hvordan det slør, der adskiller dette jordiske rige fra himlen, blev tyndt, hvilket har været uforglemmeligt for evigt.« Deres ældste søn, Adam, er gift, og de to andre børn, Beatriz og David, bor stadig hjemme.

Den særlige opgave kom som en total overraskelse for familien. »Jeg er meget taknemmelig for at føle vor Frelser Jesu Kristi kærlighed og kunne tjene ham med af hele hjertet,« siger hun. Og hun føler, at hendes liv har forberedt hende til bedre at forstå det nye ansvar. »Min rolle som hustru og mor har været og vil altid være det, der vil lære mig mest om den fuldkomne og dybe kærlighed, vor himmelske Fader har til alle sine børn,« konkluderer hun.

Ryan Koch, der leder Kirkens engagement i FN, forklarer vigtigheden af det arbejde, som søster Ana Bonny vil være involveret i. »Som globale organisationer har FN og Kirken gavn af at have en mangfoldighed af stemmer fra hele verden. Søster Ana Bonny har den perfekte kombination af tro, kundskab om evangeliet og engagement i samfundet til at forbinde og skabe netværk på vegne af Kirken og højne kvinders og pigers rolle verden over.«

Søster Ana Bonny bekræfter, idet hun reflekterer over det ansvar, hun har nu, at det at søge efter den guddommelige værdi hos hvert eneste menneske på denne jord og især hos hans særlige døtre er et ekstraordinært og omfattende åndeligt eventyr. »Mit ønske er at være i stand til at støtte alle kvinder i denne verden og bidrage med al min kærlighed til alle kvinders velbefindende.«