Alle Kirkens ressourcer til at leve bedre findes nu på en samlet europæisk hjemmeside

Et omfattende sæt ressourcer til velfærd og selvhjulpenhed fra Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige, der er tilgængelige for 40 europæiske lande, findes nu på en samlet hjemmeside: www.LifeHelpEurope.org.

WSR website 01
Find alle Kirkens velfærds- og selvhjulpenhedsressourcer på en enkelt hjemmeside på blot få sekunder. 2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Fra denne startside kan Kirkens medlemmer og venner med et enkelt klik få adgang til Kirkens ressourcer - på deres modersmål - og finde information og oplæringsmaterialer om uddannelse, karriereudvikling, mental og følelsesmæssig sundhed, humanitærtjeneste, opstart af egen virksomhed, livsplanlægning, nødberedskab og meget mere.

Hvorfor er der brug for en samlet side til alle disse ressourcer? »Det forenkler den førhen vanskelige proces med at finde dem,« siger Ether Simoncini, Kirkens driftsleder for velfærd og selvhjulpenhed i området for Italien, Adriaterhavet Nord og Eurasien.

Kirken har, siger han, udviklet og forbedret disse ressourcer gennem årtier. Mange blev udviklet uafhængigt af hinanden af forskellige afdelinger i Kirken. De findes på flere hjemmesider. Læg oven i det de mange lande og sprog i Europa, og det kan være kompliceret og frustrerende at finde det præcise materiale, man har brug for på sit eget sprog. »Så snart vi lærte folk, hvordan man fandt dem, glemte de det,« siger Simoncini med et smil.

WSR website 02
Nogle få af de ressourcer, der er tilgængelige på link for hvert land på www.LifeHelpEurope.org.2023 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

Afdelingen for velfærd og selvhjulpenhed i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige får nu budskabet ud på www.LifeHelpEurope.org. »Vi underviser vores ledere, det er i signaturen på vores e-mail, det er i en QR-kode på forretningskort - men vi skal stadig gøre mere,« siger Simoncini med begejstring.

»Hjælp til livet« er et udtryk, som Kirken bruger til at omfatte alle de fordele, som velfærds- og selvhjulpenhedsressourcerne tilbyder. Simoncini bemærker: »Så internetadressen passer perfekt.«