Ny central hjemmeside med indhold om sidste dages hellige i Europa

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige har officielt lanceret en online europæisk nyhedsside på engelsk

Efter flere måneders udvikling og afprøvning har Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige officielt lanceret en online europæisk nyhedsside. Denne hjemmeside samler rapporter og indblik fra de enkelte nationale nyhedssider for at skabe en forenet oplevelse for nyhedsmedier og meningsdannere fra hele Europa på engelsk.

<p>Et kig på den nye europæiske nyhedsside på engelsk.</p>
Et kig på den nye europæiske nyhedsside på engelsk.2024 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo

»Denne kanal vil give medierne en central side med indhold om Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige i hele Europa,« fortæller Dinis Adriano, kommunikationschef i Kirkens Centraleuropæiske Område. »Det vil være en nyttige ressource oven i de velkendte nationale sider, som bevarer det lokale fokus. Vi forventer, at dette redskab vil blive en forenende kraft for hele Europa,« tilføjer han.

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige er en global trosretning med flere end en halv millioner medlemmer i Europa.

For tolv år siden begyndte Kirken at lancere online nyhedssider for forskellige europæiske lande på deres respektive sprog. Disse hjemmesider vil fortsætte, men nogle højdepunkter vil nu også blive delt på engelsk på den europæiske nyhedsside for at nå ud til et bredere publikum.

Denne centrale kilde til indhold vil også gøre journalister, meningsdannere og medlemmer af Kirken i stand til at opnå et internationalt perspektiv af Kirkens aktiviteter.

Desuden kan Kirkens globale og europæiske ledere anvende den nye side til at komme med bekendtgørelser og omtale relevante emner.

Den europæiske nyhedsside på engelsk kan ses ved at klikke her eller ved at besøge enhver af de nationale hjemmesider for Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige og klikke i øverste højre hjørne for at åbne en menu med tilgængelige nationale og multinationale udgaver.