Tværreligiøs julekoncert indbyder alle til at fejre Kristi fødsel

Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige vil afholde en juletransmission den 19. december

En julekoncert, Vidner om julen, vil blive vist online den 19. december 2021. Fra besøgscentret ved templet i Rom og Københavns historiske Vor Frue Kirke sendes dette tværreligiøse arrangement søndag den 19. december 2021 kl. 18.00.

ChurchofOurLadyCopenhagen
Vor Frue Kirke i København i Danmarkstock.adobe.com/OliverFoerstner
Download Photo

Denne musikalske fejring vil indeholde velkendte julesalmer som Fryd dig, o jord, The First Noel og Barn Jesus i krybben, opført af den anerkendte violinist Jenny Oaks Baker sammen med Family Four og sopranen Alex Sharpe (tidligere en del af Celtic Woman). Den danske skuespiller Tomas Ambt Kofod vil være fortæller.

Jenny Oaks Baker er Grammy-nomineret, har været nr. 1 på Billboard og har udgivet 18 studiealbum. Hun er uddannet på The Juilliard School og har spillet på store koncertsteder over hele kloden.

Alexandra Sharpe er en irsk sopransanger/skuespiller og har i stor udstrækning optrådt i Londons West End og på teatre i Irland. Internationalt er hun bedst kendt som et stiftende medlem af Celtic Woman.

Tomas Ambt Kofod er en dansk skuespiller og sanger, der har haft filmroller og talrige teaterroller, deriblandt ledende roller i Phantom of the Opera og Les Miserables.

Dette koncertprogram, der varer en time, vil indeholde mindeværdige musikoptrædener, der blandes med den bibelske beretning om vor Frelser Jesu Kristi ydmyge fødsel i Betlehem. Det vil reflektere de forskellige juletraditioner i Europa ved at have videouddrag fra fejringer af højtiden i Tyskland, Østrig, Frankrig og Spanien, der vil komplementere denne unikke julebegivenhed. Det vil med sikkerhed være både inspirerende og mindeværdigt for enkeltpersoner og familier.

Vidner om julen vil være tilgængelig på 24 sprog og kan ses online på dette link: https://www.facebook.com/watch/601177339968962/1344755259291181. Den vil også være tilgængelig til visning på internettet til og med den 13. januar 2022. Denne koncert er en del af den globale julekampagne Oplys verden med kærlighed.

Christmas Concert 05
Besøgscentret ved templet i Rom2021 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved.
Download Photo